Print
English
Deutsch

Curriculum vitae / Personligt resumé

 

Sten Hatting Søgaard
Dyrehaven 6 Kellerspark
Brejning, 7080 Børkop
Mobil: 21 78 47 00
hatting59@outlook.dk


STRATEGISK STÆRK CEO MED ERFARING FRA INDUSTRIELLE VIRKSOMHEDER
Erfaring fra mindre familie ejet virksomhed inden for byggebranchen med fuld værdikæde
omsætnings ansvar for et 3 cifret mio beløb. Stor udvikling af virksomheden specielt på
bæredygtighed, som resulterede i DI initiativ pris 2021.
Erfaring fra international industriel produktionsvirksomhed med fuld værdikæde og omsætnings
ansvar for et større 3-cifret mio beløb. Stor vækst i top og bundlinje kan dokumenteres.
Stor erfaring med ledelse og coaching af ledere og har i en årrække arbejdet op mod en
professionel bestyrelse. Er også selv aktiv i eksternt bestyrelsesarbejde.
Har stor og dokumenteret erfaring i udarbejdelse af vækststrategier (forretningsudvikling, drifts- og
ressource optimering) og efterfølgende eksekvering og resultat dokumentation.
Som leder er jeg visionær, innovativ og sætter barren højt. Sætter en klar retning og ramme for
virksomheden og medarbejdere, så de kan udfolde deres kompetencer mod det fælles mål.
Min ledelsesstil er direkte, indlevende og respektfuld, da jeg kender effekten af motiverede
medarbejdere for at udvikle/flytte virksomheden i den rigtige retning.
Generelle Kompetencer
Ledelse igangsat strategiplan/ Roadmap 2019- 2025 med vækststigning på 50%
Tværgående ledelse i international familie virksomhed
Ledelse og coaching af 12 direktører/ chefer
Opbygget værdisæt/leveregler i virksomheden
Change management
Implementeret visual managemet/ Cockpit – KPI-er på skærme med automatisk
M&A
Bæredygtighed til sikring af virksomheds fremtidsmuligheder.
Salg Udvikling af stærk salgsorganisation og nye markeder/forretningsområder
Udvikling af nye produkter til nye forretningsområder
Udarbejdet og gennemført aftaler med store internationale KA kunder
Implementeret CRM system/ salesforce
Implementeret EDI/VMI-løsninger med kunderne

Drift Implementeret Lean i hele organisationen
Optimeret time to marked
Sikret ensartet produkt kvalitet
Optimeret hele Supply Chain flowet internt som externt
Optimeret fragt omkostninger samt fragt tender hvert andet år
Optimeret produkt cost struktur ved alternative råvarer
IT Risk management
Digitalisering af data information og af processen
Udviklet dobbelt ABC analyse værktøj
Kapacitets beregning/ prioriteringsmodel
Gennemsigtighed i data – bedre beslutningsgrundlag.
Kvalitet Kvalitetssikring og implementering af ISO 9001 og TS 16949
Gennemførelse af audit
Indførelse af Kvalitetssikring med sporbarhed i hele processen
Reklamations team implementeret med 8D analyser
Miljø Implementering af ISO 14001
Miljøudvalg implementeret – inden ulykker de sidste 570 dage
Energi optimering
Affalds håndtering og reduktion
HR People proces implementeret
Sundheds program implementeret, fokus på trivsel og sygdoms fravær
Kompetence oversigt over alle medarbejdere
Team Building udvidet ledergruppe/ successor planning
Insight profiler på alle medlemmer i management gruppen/ stor diversitet i MGM
Resultater
Gennemført stor turnaround proces over 5-årig periode
3 fabrikker lukket – 3 nye fabrikker bygget op på hovedsædet i Vamdrup
Reduceret mandskab med 200 medarbejdere som alle blev hjulpet i nyt arbejde
Omkostnings reduktion 40 MDKK
Opkøb og integration af virksomhed med 100 medarbejdere og omsætning på 220 M.
Gennemført Supply Chain strategi og reduceret omk fra 18,3% af netsales til 11,9%
Opbygget performance kultur på R&D
I løbet af 4 år implementeret Teknos på Wind markedet med innovative løsninger
Implementeret brandhæmmende laboratorie for udvikling af produkter til nye
markeder i Europa og hele verdenen
Gennemført store energi optimeringer, omkostning faldet med 30%
Reduceret omkostninger/produceret liter med 50% over 7 år
Opbygget en ren unik fabrik med stor fleksibilitet til at skalere op

Overblik – Ansættelser


2022 - CEO boform A/S

2020 - 2022 Adm Direktør Marlon Tørmørtel A/S
(Dansk Familieejet Tørmørtel virksomhed placeret i Brædstrup med
omsætning på 115 MDKK med 40 ansatte)
Ansvarsområder
Udarbejdelse af strategiplaner
Markeds og kundeudvikling
Optimering af processer og arbejdsgange
Budget og økonomistyring
Ledelse af ledere
Samarbejde med bestyrelse og ejere
Implementeret den bæredygtige strategi
Resultater
Skabt et nyt stærkt fundament til udvikling af virksomheden.
Skabt en ny salgsafdeling der udvikler omsætningen med 25-
30% måned for måned.
DG er bevaret til trods for høje stigninger på råvarer.
Nye forretningsben er startet op – opmuringsmørtel/ Kloak
renovation/ Gulv produkter.
Digitalisering af data til sikring af gennemsigtighed i
forretningen.
Eksportmarkedet udviklet.


2016 – 2020 CEO - Teknos A/S
(Finsk Familieejet Farve og Lak virksomhed, placeret i Vamdrup
omsætning 600 MDKK og antal ansatte 200)
Ansvarsområder
Udarbejdelse af strategiplaner
Markeds og kundeudvikling
Optimering af processer og arbejdsgange
M&A
Budget og økonomistyring
Ledelse af ledere
Samarbejde med bestyrelse
Resultater
Vækst 3 - 5% hvert år på DK + Eksport marked
Indtjening bevaret på et højt niveau
Medarbejder tilfredshed flyttet fra 3,6 – 4,3 (på 1-5 Skala)
Nye markeder – Wind/ Brandhæmmende maling/ køkken/
paneler
Reklamation reduceret med 50%
Total cost i processen reduceres med 5% årligt


2016 – 2018 COO – Teknos AB
Ansvarsområder
Implementere Lean proces i hele fabrikken
Resultater
Produkt kvalitet samt cost struktur markant forbedret


2010 - 2016 Supply Chain Direktør – Teknos IW Group
Ansvarsområder
Excellent Supply Chain for IW Group segment i Europa
Resultater
Leverings performance 100% + WC-reduktion med 30%


2001 – 2016 Supply Chain Direktør – Teknos A/S
Udvikling af hele Supply Chain processen fra en ikke eksisterende til en
topmoderne og effektiv proces til gavn for alle, fra kunde til Leverandør.
Supply Chain cost reduceret fra 18,3% til idag 11,9% af netsales.
Stor turnaround proces gennemført besparelse 40 MDKK – investeret
140 MDKK i opbygning af nye fabrikker i Vamdrup.
1997 – 2000 Logistik chef – Teknos A/S
1981 – 1997 Ditributionchef – Kløver Mælk amba
1980 – 1981 Befalingsmand – Den Kongelige Livgarde


Bestyrelsesposter og netværk
2014 - 2020 Bestyrelsesmedlem – Scangrip A/S
2014 - Bestyrelseskompetence
2012 - Medlem – VL 28


Uddannelse og Kurser
2020 Bestyrelses uddannelse –
2006 – 2007 MBA, AVT Business School
Berkeley University of California

2003- 2004 CBA, AVT Institute of Executive Education,
Harvard Business School

2003: Practical Leadership i Frankrig
2000- 2020 Diverse fagkurser i ledelse og kommunikation, forskellige kulturer,
salgstræning, intern, extern samt international logistik, projektstyring og
økonomi for ikke økonomer.
1997 – 1998 2-årig DBU træner og lederuddannelse
1984 – 1987 Merkonom i salg og markedsføring
1976 – 1979 Student (samfundssproglig)


SPROG Engelsk i skrift og tale på forhandlingsniveau
Svensk og norsk – i tale
Tysk – i tale

IT Rutineret bruger af Microsoft office pakken
Erfaren i ERP-systemer

Fritid
Jeg er tidligere elitesportsmand, så følger meget med i sport. Jeg holder mig selv i gang med løb,
cykling og kajak
Jeg holder af at rejse med min kone og familie og opleve forskellige kulturer i verdenen
Jeg nyder et godt glas vin i familie og venners selskab.
Jeg er født den 25. maj 1959 og gift med Lotte – sammen har vi Christoffer på 32 år og Cille på 28
år, og børnebørn Ella på 3,5 år og Carla på 1 år

 

bestyrelseskompetence.dk © All rights reserved | Tlf: 2090 0150 | CVR: 34072795